niedziela, 3 lutego 2013

UFO czyli rolada z masą jabłkową

Nigdy wcześniej nie robiłam rolady. Wydawało mi się zawsze, że to coś mega trudnego a wręcz awykonalnego. A tu miła niespodzianka, nie jest ani trochę trudno :)
Dziś przepis na biszkoptową roladę z nietypowym nadzieniem. To doskonały deser na lato, w upalne dni sprawdzi się idealnie a zimą przywołuje wspomnienie lata. Dla fanów galaretek jak znalazł. Co ważne, nie musicie mieć barwników żeby uzyskać taki kolor! Ja użyłam dosłownie odrobiny, ale tylko dlatego żeby kolor był wyraźnie zielony. Można taki sam efekt uzyskać dodając dwie agrestowe galaretki albo jeśli chcecie inne kolory Wodzisław oferuje galaretki w nietypowych barwach. Ja do swojej rolady użyłam tej: Turkusowa

BISZKOPTOWA ROLADA Z MASĄ JABŁKOWĄ


 

Składniki na roladę 25 cm:

Na biszkopt (wg przepisu z Kotlet.tv )
Szklanka mąki
Szklanka cukru
3 jaja
1/3 szklanki chłodnej wody
Łyżeczka cukru waniliowego
Łyżeczka proszku do pieczenia

Na nadzienie:
Mus jabłkowy u mnie jeden litrowy słoik (słodzony do smaku)
2 galaretki - u mnie 1 agrestowa i 1 turkusowa (smak według uznania, polecam agrestowe i cytrynowe)
4 łyżki jogurtu naturalnego/ śmietany
Sok z połowy cytryny

Polewa:
Łyżka masła
2 rządki mlecznej czekolady

Biszkopt polecam zrobić według przepisu Pauliny z Kotlet.tv. Ja się na tym nie znam, trzymałam się przepisu i wyszedł pyszny także co tu więcej mówić, odsyłam do przepisu - http://kotlet.tv/szybki-biszkopt

Masa:
Mus jabłkowy podgrzać w garnku aż będzie gorący, zdjąć z gazu. Wsypać dwa opakowania galaretki, dokładnie wymieszać do ruzpuszczenia proszku, dodać sok z cytryny, ewentualnie dosłodzić do smaku. Ostudzić, ale uważać, żeby nie stężała całkowicie. Kiedy zacznie leko tężeć dodać jogurt i zmiksować. Ponownie schłodzić. Przełożyć roladę w momencie, kiedy widzimy, że nie rozleje się na boki. Zwinąć roladę, przełożyć na talerz miejscem zakończenia do dołu.

Polewa:
Rozpuścić masło i czekoladę (ja wkładam na ok. minutę do mikrofali), dokładnie wymieszać i polać roladę.

Roladę chłodzić co najmniej 1,5 h.

Smacznego!

 Kaloryczność całości - 2430 kcal
Na porcję (przy 12 kawałkach po 2 cm szerokości) - 200 kcal













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz